lördag 15 mars 2008

Sju filmer i posten -- men ingen iPod

Yes! På Facebook kommer beskedet att jag är den tiotusende som tar i bruk just denna applikation och jag klickar vidare. Den superhyggliga givaren är CustomerDirectSavings.com. Först måste man bara bli kund hos två av deras samarbetspartner, sen kommer spelaren med posten.
Jag fyller i alla fält, köper sju DVD-skivor för 49 cent stycket av en tjänst, blir kund hos eMusic och klickar vidare. Nu måste jag bli kund hos tre andra (vad gör jag med stamkundskort hos Wal-Mart eller Home Depot och inte har jag tänkt ta ett billån heller?) och jag inser att jag är lurad.
Konsumentklagomålen ska skickas per post till ett kontor i Delray Beach strax norr om Fort Lauderdale i Florida. Det får bli till senare
Nedlaggningssajten för musik måste ha det mest udda utbud i indie-väg jag stött på. Lyckligtvis fungerar unsubscribe bra och det blev alltså ingen ny iPod.
Den här gången. Däremot har jag sju filmer i posten.
Jag älskar alla former av lurendrejeri, de håller en vaken.

4 kommentarer:

Ärtan Pärtan Piff Paff Puff sa...

Så customerdirectsavings.com fungerar inte? Är det de du säger? För jag har nämnligen fått ett mejl där det står att jag ska få en gratis Dell XPS M5130..
kikar runt lite på nätet för att se om det är en seriös sida? Tacksam för svar :)

Carl-Gustav Lindén sa...

Ja, inte kom det nagra videofilmer, bara ett brev dar firman som skulle leverera dem meddelade att de inte vill ha mig som kund...

Carl-Gustav Lindén sa...

Ja, inte kom det nagra videofilmer, bara ett brev dar firman som skulle leverera dem meddelade att de inte vill ha mig som kund...

Carl-Gustav Lindén sa...

Ja, inte kom det nagra videofilmer, bara ett brev dar firman som skulle leverera dem meddelade att de inte vill ha mig som kund...